Pronajímatelem produktů v půjčovně lodí DanyTrip (dále jen: „půjčovna“), je Mgr. Daniel Friedrich, IČ: 86940325 se sídlem Nová 524, 793 12 Horní Benešov, zapsaný v Živnostenském rejstříku vedeném Městským úřadem Bruntál, email: friedrich@danytrip.cz, telefon: +420 774 511 525, (dále jen: „pronajímatel“).
Účelem těchto podmínek je stanovit podmínky pro objednávku k pronájmu (dále též „zapůjčení“) jednoho či více produktů v půjčovně provozované pronajímatelem – uzavření smlouvy mezi pronajímatelem a objednatelem / nájemcem (dále jen: „objednatel“).
Objednatel je spotřebitel nebo podnikatel, kterému je jeden či více produktů pronajímán dle těchto podmínek. Spotřebitel je fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání. Podnikatel je podnikající fyzická nebo právnická osoba.
Produktem je samostatně loď vybavena a poháněna elektrickým motorem (elektroloď). Produkty jsou majetkem pronajímatele a jsou zobrazeny a popsány na stránce www.danytrip.cz. Prezentovaný produkt ve skutečnosti se může někdy mírně lišit od prezentace na webových stránkách. Rozdíly mohou plynout z kvality barevné fotografie, změnou či doplněním vybavení produktu. Tyto rozdíly nelze interpretovat jako nesoulad a anulují výhradu.
Smluvní vztah mezi pronajímatelem a objednatelem se řídí dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a v případě, kdy je objednatel spotřebitel, tak i zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
|1.| Předmětem smlouvy je závazek pronajímatele zapůjčit jeden nebo více produktů objednateli, v místě půjčovny na přehradě Slezská Harta v Leskovecké zátoce v obci Leskovec nad Moravicí, v objednatelem rezervovaném termínu a čase (datum, čas zapůjčení a navrácení produktu). Závazkem objednatele je uhradit částku odpovídající ceně za zapůjčení.
|2.| Dobou trvání nájmu je čas sjednané rezervace od zapůjčení po navrácení produktu.
|3.| Zapůjčený jeden či více produktů objednatelem slouží výhradně k uskutečnění svého výletu v prostředí přehrady Slezská Harta.
|4.| Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí smlouvy. Smlouva mezi pronajímatelem a objednatelem se uzavírá v českém jazyce. Pronajímatel není plátcem DPH.
|1.| Objednatel provádí objednávku produktu online prostřednictvím formuláře umístěného na webové stránce www.danytrip.cz, telefonicky na čísle 774 511 525 nebo osobně.
|2.| Objednávka provedena přímo emailem není přípustná a nebude zpracována.
|3.| Při online objednávce musí objednatel provést následující kroky:
Zvolit vybraný produkt a stisknout tlačítko „Půjčit“. V dalším kroku zkontrolovat dostupnost vybraného produktu v zobrazeném kalendáři a ve vybraném dostupném termínu zvolit dobu zapůjčení. Poté stisknout tlačítko „rezervovat“. Produkt se vloží do košíku, který může objednatel následně zobrazit nebo pokračovat v rezervaci dalšího produktu. Při zobrazení košíku může objednatel zkontrolovat objednávku a po kontrole stisknout tlačítko „přejít k pokladně“. Poté se objednateli nabídne formulář pro vyplnění fakturačních údajů, pod kterým je uveden způsob platby. V této fázi je nutné projevit svůj souhlas s těmito obchodními podmínkami. Objednatel pro potvrzení své objednávky stiskne tlačítko „objednat“. Dokončením své objednávky obdrží objednatel potvrzovací email a zároveň bude přesměrován na platební bránu Pays, kde si může vybrat z nabídky platební metodu. Doručením potvrzení objednávky do objednatelem uvedené emailové schránky dochází k uzavření smlouvy. V případě nedoručení emailu je objednatel oprávněn pronajímatele neprodleně kontaktovat telefonicky k vyřešení této záležitosti.
|4.| Telefonicky lze smlouvu uzavřít s pronajímatelem na telefonním čísle 774 511 525. Pronajímatel informuje objednatele o všech potřebných skutečnostech ohledně objednávky, společně specifikují její obsah, objednatel potvrdí svou objednávku ústně v telefonátu a následným potvrzením této objednávky pronajímatelem taktéž ústně v telefonátu dochází k uzavření smlouvy.
|5.| Osobně lze objednávku provést v místě půjčovny. Po ujednání specifikace obsahu objednávky a jejím potvrzení objednatelem a následně pronajímatelem je uzavřená smlouva. Smlouva uzavřená při osobním jednání s objednatelem v místě půjčovny je uzavřená ústně a stvrzena podpisem objednatele v evidenčním seznamu nájemců.
|6.| Pronajímatel může také u telefonické a osobně provedené objednávky zvolit potvrzení emailem.
|7.| Pronajímatel je oprávněn v závislosti na charakteru provedené objednávky požádat objednatele o dodatečné telefonické nebo písemné (emailem) potvrzení objednávky.
|8.| Rezervace objednaného produktu k zapůjčení je závazná po uhrazení celkové částky objednávky.
|9.| I když bude objednatel o zde uvedených skutečnostech pronajímatelem informován v rámci dané telefonické nebo osobní konverzace, je objednateli doporučeno seznámit se předem také s písemným zněním těchto obchodních podmínek.
|10.| Při uzavírání smlouvy si náklady vzniklé použitím prostředků komunikace na dálku (internetové připojení nebo telefonické hovory) objednatel hradí sám.
|1.| Celková částka objednávky musí být objednatelem uhrazena do 2 dnů od uzavření smlouvy a nejméně 2 dny před sjednaným datem zapůjčení. Pokud je objednávka objednatelem provedena méně než 2 dny před datem zapůjčení, musí být objednatelem uhrazena celková částka objednávky v týž den uzavření smlouvy do 1 hodiny od potvrzení objednávky dle níže uvedených způsobů, pokud pronajímatel neuvede jinak.
|2.| Pokud objednatel objednává produkt k zapůjčení přes webové stránky www.danytrip.cz, provádí úhradu online platbou prostřednictvím platební brány Pays. Pronajímatelem bude vystavena faktura a zaslána na uvedený email objednatele.
|3.| Objednávku provedenou telefonicky lze uhradit od uzavření smlouvy bezhotovostně online platbou prostřednictvím platební brány Pays na základě odeslaného emailu objednateli s platebním předpisem pro platbu. Pronajímatelem bude vystavena faktura a zaslána na uvedený email objednatele.
|4.| U osobně provedené objednávky může objednatel po uzavření smlouvy provést platbu v hotovosti, platební kartou nebo mobilem (NFC, Google Pay, Apple Pay) v místě půjčovny. Doklad bude vystaven pronajímatelem. Objednatel může zvolit platbu i dle odst. 3. tohoto článku.
|5.| Pronajímatel nepožaduje od objednatele předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada ceny před zapůjčením produktu není zálohou.
|1.| Objednatel jako spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy do 14 dnů ode dne jejího uzavření, byla-li smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (distančně), bez uvedení důvodů. Objednatel o svém odstoupení od smlouvy musí informovat pronajímatele emailem na emailovou adresu vylety@danytrip.cz.
|2.| Odstoupí-li objednatel od smlouvy, vrátí mu pronajímatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy mu bylo doručeno oznámení o odstoupení od smlouvy, platbu, kterou od objednatele obdržel. Platba bude provedena na účet, z něhož byla přijata, pokud objednatel neuvede jinak.
|3.| V případě, kdy dochází k uzavření smlouvy mezi pronajímatelem a objednatelem méně než 14 dní před sjednaným termínem zapůjčení produktu a odstoupí-li objednatel od smlouvy před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, je povinen uhradit storno poplatek.
|4.| Pokud objednatel odstoupí od smlouvy ve lhůtě kratší než 1 den před sjednaným termínem zapůjčení produktu nebo pokud si objednatel produkt k zapůjčení od pronajímatele nepřevezme ve sjednaný termín a čas je povinen uhradit 100% z uhrazené celkové částky za objednávku (celková uhrazená částka za objednávku se objednateli nevrací).
|5.| Pokud objednatel odstoupí od smlouvy ve lhůtě 2 až 13 dní před sjednaným termínem zapůjčení produktu, vrátí mu pronajímatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy mu bylo doručeno oznámení o odstoupení od smlouvy, platbu, kterou od objednatele obdržel. Platba bude provedena na účet, z něhož byla přijata, pokud objednatel neuvede jinak.
|6.| V případě změn, v uzavřené smlouvě, u rezervovaného termínu a času, počtu objednaných produktů a délky trvání zapůjčení je objednatel povinen uhradit storno poplatek dle čl. V. odst. 3. a 4.
|7.| Pronajímatel je oprávněn odstoupit od smlouvy, pokud objednatel neuhradí celkovou částku za objednávku do termínu uvedeného dle čl.III. odst. 1.
|1.| Objednatel může změnit počet objednaných produktů, délku trvání zapůjčení a rezervovaný termín a čas u jednoho či více produktů v uzavřené smlouvě po dohodě s pronajímatelem telefonicky nebo emailem. Pronajímatel může změnu potvrdit ústně v telefonátu nebo emailem na objednatelem uvedenou emailovou adresu a tím dojde ke změně uzavřené smlouvy.
|2.| Navýšení počtů objednaných produktů, prodloužení délky trvání zapůjčení a přesunutí rezervovaného termínu a času u jednoho či více produktů může být provedeno pokud jsou produkty v objednatelem požadované změně dostupné (neobsazené).
|3.| Pokud bude chtít objednatel provést změnu rezervovaného termínu a času u jednoho či více produktů v uzavřené smlouvě ve lhůtě kratší než 1 den před sjednaným termínem zapůjčení produktu a odstoupí-li od smlouvy u nově rezervovaného termínu a času u jednoho či více produktů v uzavřené smlouvě v jakékoliv lhůtě je povinen uhradit 100% z uhrazené celkové částky za objednávku (celková uhrazená částka za objednávku se objednateli nevrací).
|4.| Pokud objednatel bude chtít u původně sjednaného nebo změněného rezervovaného termínu a času v uzavřené smlouvě snížit počet objednaných produktů nebo zkrátit délku zapůjčení jednoho či více produktů, musí uhradit storno poplatek stejným způsobem jako dle odst. 3. tohoto článku vypočítaný z rozdílu ceny mezi původní a upravenou objednávkou. V ostatním případě pronajímatel vrátí objednateli bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy mu bylo sděleno telefonicky nebo doručeno emailem oznámení o změně smlouvy, rozdíl ceny mezi původní a upravenou objednávkou, z platby, kterou od objednatele obdržel. Platba bude provedena na účet, z něhož byla přijata, nebo v hotovosti v místě půjčovny ve sjednané době zapůjčení. V případě navýšení počtu objednaných produktů a prodloužení délky trvání zapůjčení jednoho či více produktů doplatí objednatel částku způsobem dle čl.III., pokud pronajímatel nerozhodne jinak.
|1.| Objednatel je povinen při převzetí jednoho či více produktů včetně vybavení zkontrolovat jejich stav zda nejsou poškozeny a jsou-li zapůjčené produkty provozuschopné. Pokud objednatel zjistí závadu, která není v souladu s deklarovaným stavem zapůjčeného jednoho či více produktů, musí tuto skutečnost bezprostředně oznámit pronajímateli, jinak pozdější případná reklamace nemusí být uznána.
|2.| Reklamaci je nutno uplatnit neprodleně, nejpozději při vrácení jednoho či více produktů zpět pronajímateli. Reklamace musí být v písemné formě a s přiloženou veškerou potřebnou písemnou dokumentací. Reklamace musí obsahovat identifikační údaje objednatele, datum a místo zapůjčení produktu, který je reklamován, popis skutečnosti, která je předmětem reklamace a podpis objednatele. Pronajímatel je povinen vyjádřit se k přijaté reklamaci, posoudit její oprávněnost a odpovědět písemně obdobným komunikačním způsobem do třiceti dnů od jejího přijetí. Bude-li potřeba k posouzení reklamace technický posudek či jiné odborné vyjádření, běží tato třicetidenní lhůta ode dne dodání tohoto technického posudku či odborného vyjádření pronajímateli.
|3.| Předmětem reklamací nemohou být skutečnosti, které nejsou předmětem smlouvy dle těchto obchodních podmínek (např. škody na majetku objednatele, omezení v důsledků pořádání akcí třetími stranami, omezení vzniklé nepřízní počasí apod.).
|1.| Pronajímatel je oprávněn zrušit smlouvu na smluvený termín a čas z důvodu extrémně nepříznivých podmínek počasí v oblasti přehrady Slezská Harta, dále v případě poškození a /nebo odcizení/ produktu, a překážek, které nelze objektivně pronajímatelem odstranit nebo jsou mimo jeho kontrolu. V případě zrušení smlouvy pronajímatelem dle tohoto odstavce bude objednateli navržen nový termín zapůjčení jednoho či více produktů nebo možnost vybrat si dle vlastního uvážení objednatele jiný dostupný termín. Pokud s novým termínem nebude objednatel souhlasit nebo si nebude chtít vybrat jiný dostupný termín, bude mu vrácená plná cena za objednaný jeden či více produktů. V případě odcizení produktu a nebo poškození produktu v takové míře, že bude muset být produkt dlouhou dobu mimo provoz a pronajímatel nebude mít stejnou náhradu za tento produkt, bude objednateli vrácena plná cena za objednaný produkt bez možností náhradního termínu.
|2.| Pronajímatel nenese odpovědnost za újmu v případě nedostupnosti vybraného produktu z důvodu uvedených v odst. 1. tohoto článku.
|3.| Pronajímatel je povinen objednateli nahradit promeškaný čas z důvodu pozdějšího předání jednoho či více produktů objednateli během sjednané doby.
|4.| Pronajímatel zajistí, aby zapůjčený jeden či více produktů byl při převzetí objednatelem zachován v dobrém a provozuschopném stavu a seznámí objednatele se způsobem ovládání zapůjčeného produktu.
|5.| Pronajímatel si vyhrazuje právo účtovat objednateli veškeré náklady spojené s opožděným návratem dle čl. VIII. odst. 9.
|6.| Pronajímatel má právo odstoupit od smlouvy s okamžitou platností, jestliže se objednatel chová v rozporu s Provozním řádem půjčovny. V takovém případě objednatel nemá právo na vrácení uhrazené celkové částky za objednávku.
|1.| Objednatel se v místě půjčovny před převzetím jednoho či více produktů prokáže předložením občanského průkazu nebo cestovního pasu.
|2.| Objednatel je taktéž povinen řídit se dle Provozního řádu půjčovny lodí DanyTrip a Základních pravidel plavebního provozu.
|3.| Objednatel není oprávněn brát do lodí zvířata (psi, kočky atd.) s výjimkou malých psů, kteří nepouštějí chlupy a jsou pod dozorem objednatele mimo polstrované sedáky.
|4.| Objednatel nemá právo na náhradu škody dle čl. VII. odst. 1.
|5.| Objednatel přebírá jeden či více produktů v místě půjčovny v smluveném termínu a čase. Pokud si objednatel převezme jeden či více produktů později během sjednané doby vlastním zapříčiněním, nemá právo na časovou ani cenovou náhradu za promeškaný čas. Časovou náhradu za promeškaný čas z důvodu výše uvedeného v tomto odstavci může pronajímatel objednateli dle vlastního uvážení umožnit pouze v případě, pokud je zapůjčený jeden či více produktů dostupný (neobsazený) po sjednané době objednatele.
|6.| Objednatel používá zapůjčený produkt pouze pro účel dle čl. I. odst. 3.
|7.| Objednatel je povinen vrátit jeden či více produktů včetně vybavení ve stavu, ve kterém je od pronajímatele převzal. Pokud objednatel nevrátí produkt pronajímateli ve stejném stavu, v jakém bylo na začátku zapůjčené doby, má pronajímatel právo uvést produkt do původního stavu na náklady objednatele. To mimo jiné zahrnuje: a) Opravy produktu, b) Náklady na čištění, c) Ztrátu nebo nesprávné umístění majetku připojeného k produktu, jako je vybavení a inventář. Přijatelné způsoby platby jsou hotovost nebo platební karta.
|8.| Pokud si objednatel zkrátí dobu zapůjčení produktu na základě vlastního rozhodnutí, cena za nedočerpaný sjednaný čas se nevrací.
|9.| Objednatel je povinen vrátit zapůjčený jeden či více produktů pronajímateli na místo půjčovny v čase, který je smluvně stanoven. Pokud je jeden či více produktů vrácen pozdě bez oznámení a / nebo předchozího souhlasu pronajímatele, pronajímatel účtuje 100 ,- Kč (sto korun českých) za každých patnáct (15) minut, kdy je jeden či více produktů vrácen po smluveném čase plus případné následné škody, pokud nedošlo k prodlení, které nemůže být přičítáno objednateli z důvodu prokazatelně nepředvídatelné situace, která je mimo kontrolu objednatele. Výše uvedené následné škody v tomto odstavci zahrnují škody z prodlení, které znemožňuje následné zapůjčení produktu dalšímu objednateli ve smluvený čas.
|10.| Objednatel má právo v průběhu sjednané doby prodloužit dobu zapůjčeného produktu pouze v případě, pokud je produkt dostupný (neobsazený) po sjednané době objednatele. Tento požadavek je objednatel povinen sdělit pronajímateli telefonicky. Pokud bude možné dobu zapůjčeného produktu prodloužit, objednatel doplatí částku za prodlouženou dobu zapůjčeného produktu pronajímateli v místě půjčovny v hotovosti nebo platební kartou.
|11.| Objednatel není oprávněn zapůjčit produkt (dát do podnájmu) třetí osobě.
|1.| Produkty nejsou kryty havarijním pojištěním.
|2.| Objednatel odpovídá za škody, ztráty a odcizení zapůjčeného produktu včetně vybavení.
|3.| Objednatel odpovídá za škody na majetku zapůjčeného produktu včetně vybavení pokud nebylo důkladně prokázáno, že škoda nebyla způsobena objednatelem a v případě lodí ani žádným z členů posádky. Výše uvedené škody v tomto odstavci zahrnují také jakékoli následné škody vzniklé v důsledku incidentu, kdy je produkt pronajímatele poškozen do takové míry, že způsobuje výpadek příjmů ze zapůjčení tohoto produktu z důvodu nemožnosti pronajímatele tento poškozený produkt dále zapůjčovat. Následnými škodami způsobující výpadek příjmů pronajímateli se rozumí i ztráta a odcizení zapůjčeného produktu včetně vybavení.
|4.| Objednatel je povinen v případě odcizení zapůjčeného produktu ihned nahlásit událost pronajímateli a Policii ČR, se kterou sepíše protokol.
|5.| Jakékoli poškození zapůjčeného produktu a / nebo ztráta a / nebo poškození vybavení musí být objednatelem uhrazeno nejpozději v den skončení sjednané doby zapůjčeného produktu, pokud pronajímatel nerozhodne jinak.
|6.| Ztráty a / nebo poškození, které produkt včetně vybavení utrpěl, budou účtovány pronajímatelem podle případu.
|7.| Objednatel je povinen neprodleně oznámit jakoukoli nehodu telefonicky pronajímateli, který uvede postup, který má objednatel následovat. Objednatel nesmí v žádném případě nechat zapůjčený jeden či více produktů opravit jiným subjektem a /nebo se do opravy pouštět sám, aniž by získal souhlas pronajímatele.
|8.| Pronajímatel není odpovědný za škody a / nebo zranění a / nebo smrtelné následky způsobené zapůjčeným produktem pronajímatele.
|9.| Pronajímatel doporučuje objednateli před zapůjčením objednaného produktu sjednat individuálně pojištění odpovědnosti za škody.
|1.| Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 8.5.2020.
|2.| Tyto obchodní podmínky mohou být kdykoli změněny. Jakákoli změna obchodních podmínek se nevztahuje na již uzavřené smlouvy před uveřejněním nové verze obchodních podmínek.
|3.| V případě, že dojde mezi pronajímatelem a objednatelem – spotřebitelem ke vzniku sporu vyplývajícího z jejich smluvního vztahu, který se nepodaří vzájemně vyřešit dohodou, může objednatel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu k České obchodní inspekci.